Wij doen ons best om zo transparant mogelijk te zijn met de producten die wij verkopen en deze zo duidelijk mogelijk te presenteren. Maar het kan gebeuren dat een product toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet. Dat is jammer, maar het kan gebeuren. En dat begrijpen we. Daarom vinden we het belangrijk om het retourneerproces voor jou zo makkelijk mogelijk te maken.

Hoe je een product terugstuurt, jouw rechten en hetgeen waar je rekening mee moet houden, lees je op deze pagina. Pak een kopje thee, ontspan, en lees verder!

Stap voor stap retourneren

  1. Controleer de retourvoorwaarden

    Voordat je iets terugstuurt, bekijk hieronder of jouw product onder de uitzonderingen van het herroepingsrecht valt. Valt het product in het herroepingsrecht? En is de verzegeling nog intact? Mooi! Dan kun je verder.
  2. Vul het online retourformulier in

    Klik hier en vul het formulier in. Dit kan je al in een minuut doen.
  3. Verpak het product zorgvuldig

    Gebruik de originele verpakking als dat kan, dat is wel zo duurzaam, en zorg ervoor dat het product stevig verpakt is. Vul het pakket bijvoorbeeld op met kranten , zodat het product niet makkelijk beschadigt.
  4. Verzend het pakket

    Je ontvangt van ons een e-mail met een retourlabel en instructies. Lever het pakket af bij een PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. De retourkosten zijn meestal voor eigen rekening, tenzij anders vermeld.
  5. Wacht op je terugbetaling

    Zodra wij het product in goede orde hebben ontvangen, starten we de terugbetaling. Binnen 14 dagen staat het bedrag weer op je rekening.

Herroepingsrecht

Als consument heb je altijd recht op een herroepingsperiode van 14 dagen. Dat houdt in dat je binnen deze tijd zonder opgave van redenen kunt besluiten om je bestelling terug te sturen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij (of degene die het product voor jou heeft besteld) het product in ontvangst hebt genomen.
Let op: je hoeft ons dus geen reden te geven voor je retour, maar wij horen graag waarom je jouw pakket retourneert. Zo kunnen we onze service en producten blijven verbeteren.

De uitzonderingen op het herroepingsrecht

Er zijn wat uitzonderingen - in verband met hygiëne of gezondheid - waar het herroepingsrecht niet voor geldt. Daarnaast vervalt bij sommige artikelen het herroepingsrecht zodra de verzegeling is verbroken.
Hieronder een handig overzicht van producten die we niet kunnen terugnemen als de verzegeling is verbroken:


1. Cosmetica: Zoals make-up: mascara’s, lipsticks en foundation.
2. Hygiëneproducten: Ondergoed, tandenborstels, scheermesjes, scheerkoppen en ragers.
3. Voeding: Dit geldt bijvoorbeeld voor babyvoeding en andere voedingsmiddelen die verzegeld zijn.
4. Vitaminen, mineralen en supplementen: Capsules, tabletten of poeders waarvan de verzegeling is verbroken.
5. Geneesmiddelen: Wist je dat geneesmiddelen wettelijk uitgesloten zijn van retourzending? Dit heeft te maken met strikte regelgeving rondom veiligheid en betrouwbaarheid.

Veelgestelde vragen over retourneren

1. Kan ik een geopend product terugsturen?

Als de verzegeling is verbroken en het product valt onder de uitzonderingen, dan kunnen we het helaas niet retour nemen.

2. Wat zijn de retourkosten?

De kosten voor het terugsturen van een pakketje zijn voor eigen rekening, tenzij we anders hebben aangegeven (bijvoorbeeld bij een defect product).

3. Hoe lang is het retourformulier geldig?

Heb jij jouw retour aangemeld? Zorg ervoor dat je jouw pakket binnen 3 dagen op de post doet. 

4. Hoe snel krijg ik mijn geld terug?

Binnen 14 dagen  nadat wij het product hebben ontvangen, staat het bedrag weer op jouw rekening. We streven ernaar dit zo snel mogelijk te doen.

5. Kan ik een artikel ruilen?

Helaas, op dit moment bieden we geen ruilservice. Je kunt een nieuwe bestelling plaatsen en het ongewenste artikel retourneren.

6. Wat als ik een beschadigd pakket heb ontvangen?

Het komt zelden voor, maar uitsluiten kunnen we het niet: een product dat beschadigd is geleverd. Wat vervelend! Maar geen stress, vul het contactformulier in met een aantal afbeeldingen van het product en wij lossen dit voor jou op.

7. Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Misschien hebben onze medewerkers wat concentratievitaminen , een ontspannend lavendelbad, of een blikje focus-drank nodig uit onze drogisterij. Geen zorgen, we lossen het natuurlijk graag voor je op! Neem contact op met onze klantenservice , en we zorgen ervoor dat je snel het juiste product ontvangt.

8. Hoe lang is mijn retourlabel geldig?

Het retourlabel ontvang jij in je mail. Deze is 7 dagen geldig, zodat jij genoeg tijd hebt om het product te retourneren.

9. Retourneren vanuit het buitenland?

Wij verzenden alleen binnen Nederland en België. Ons retourlabel is alleen geldig bij PostNL in Nederland en België. Wil je toch liever vanuit een ander land verzenden? Dat kan! Wel zijn de kosten dan voor jou. 

Handige tips voor een soepel retour

●    Houd je retourbewijs goed bij je. Dit is jouw garantie dat je het pakketje hebt verzonden.
●    Controleer de herroepingstermijn. Zorg dat je retour binnen 14 dagen bij ons binnen is.
●    Vermeld altijd je ordernummer. Dit zorgt voor een snelle verwerking.

Let op: voorbeelden van niet-retourneerbare artikelen
Sommige producten kunnen niet worden geretourneerd. Als er een verzegeling op zit en deze is verbroken, dan kunnen we het product helaas niet terugnemen.

●    Handtandenborstels, opzetstukjes
●    Scheermesjes;
●    Speentjes en oordopjes;
●    Vlooien- en tekenmiddelen;
●    Producten voor seksualiteit;
●    Alle andere verzegelde producten waar de verpakking is geopend, zoals hierboven genoemd.

Nog vragen? We staan voor je klaar!

Is het retourneringsproces jou toch nog niet helemaal duidelijk? Geen stress! Ons vriendelijke klantenservice helpt je graag verder.

E-mail: klantenservice@internetdrogist.nl

Boxed:

Sticky Add To Cart:

Font: